WGL w akcji "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny"
Do trzeciej edycji tej akcji zgłosiło się prawie 560 firm związanych z sektorem turystycznym. W poprzedniej, wiosennej edycji z oferty skorzystało ponad 70 tysięcy osób. Jedną z proponowanych atrakcji jest przebiegający przez nasz region Wielki Gościniec Litewski. O jego historii, idei i walorach turystycznych opowiadał Marcin Celiński, dyrektor Sokołowskiego Ośrodka Kultury.
Wielki Gościniec Litewski to szlak turystyczny nawiązujący do dawnego szlaku handlowego i pocztowego z czasów I Rzeczypospolitej. Łączył on dwa najważniejsze jej ośrodki: Warszawę i Wilno, przebiegając przez Sulejówek, Węgrów, Sokołów Podlaski, Drohiczyn, Bielsk Podlaski, Białystok, Grodno, Druskienniki i Troki. Największy rozkwit szlak przeżywał w XVII i XVIII wieku. W 2013 roku z inicjatywy Marii Koc powstała Lokalna Organizacja Turystyczna, która postawiła sobie za cel integrację okolicznych atrakcji w jeden spójny produkt. W najbliższym czasie szlak ma być oznakowany, planowane jest też rozwinięcie współpracy z partnerami na terenie Białorusi i Litwy. Do promocji Gościńca pozyskano ważnych partnerów: TVP 1 poświęci mu pierwszy odcinek cyklu „Zakochaj się w Polsce” – emisja 1 października, PKP Intercity ma go reklamować WGL na wyświetlaczach w swoich pociągach, Poczta Polska ma przygotować znaczki przedstawiające położone na szlaku atrakcje.
Przypomnijmy, że niedawno Szlak zyskał tytuł EDEN-u w konkursie Unii Europejskiej na miejsca służące turystom, ale przestrzegające zasad zrównoważonego rozwoju. Warto też dodać, że turystyka jest najdynamiczniej rozwijającą się dziedziną gospodarki i przynosi 6 procent PKB.
Więcej informacji na stronie www.polskazobaczwiecej.pl
J.O. / FOT. SOK
« wróć | komentarze [0]
Dodaj komentarz
Komentarze do tego wpisu
Nie utworzono jeszcze komentarzy dla tego wpisu