29
2022
2022-06-08

Uczniowie z Jabłonny na wycieczce w Warszawie


27 maja uczniowie klas I – III Szkoły Podstawowej w Jabłonnie Lackiej dwoma autokarami, pod opieką wychowawców klas, wyruszyli na wycieczkę do Warszawy. Wyjazd najmłodszych uczniów został zorganizowany w ramach przedsięwzięcia „Poznaj Polskę”, którego celem jest realizacja zadań mających uatrakcyjnić proces edukacyjny dzieci i młodzieży poprzez umożliwienie im poznawania Polski, jej środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii oraz osiągnięć polskiej nauki.

Mimo deszczowej aury, uczniowie zwiedzanie stolicy zaczęli od Łazienek Królewskich. Przy wejściu do nich od ulicy Belwederskiej, dzieci mogły w wielkiej gablocie zobaczyć samochód Cadillac, który został sprowadzony do kraju w 1924 r. dla Józefa Piłsudskiego.

Spacerując alejkami ogrodu, uczniowie podziwiali starą Palmiarnię, aranżacje parkowe w stylu chińskim, czy aleję rzeźb antycznych, amfiteatr. Przy pomniku wybitnego polskiego kompozytora Fryderyka Chopina dzieci wysłuchały jego kompozycji, puszczanych z grających ławeczek. Najważniejszą część zespołu pałacowo-ogrodowego - Pałac na wodzie, uczestnicy wycieczki rozpoczęli od zwiedzania tzw. „pokoju kąpielowego”, następnie odwiedzili „salę balową” z dużą ilością luster i malowideł na ścianach, ukazujących greckich bogów. Kolejnym miejscem zwiedzania była Sala Salomona, Galeria obrazów, w której znajdują się portrety polskich władców. Duże zdziwienie uczniów wywołała sypialnia, garderoba i gabinet króla. Ostatnim miejscem oglądania była jadalnia, w której odbywały się w okresie letnim obiady czwartkowe. Przy wyjściu pałacu uczniowie mogli ujrzeć mały pokój zwany „Grotą” z rzeźbami m.in. Zygmunta Starego, Kazimierza Wielkiego, Stefana Batorego i Jana III Sobieskiego.

Z Łazienek Królewskich wszyscy uczestnicy udali się na obiad. Po obfitym i smacznym posiłku, spacerkiem przeszli pod pomnik Syrenki, który znajduje się przy Wiśle.

Następnym punktem programu wycieczki była wizyta w Centrum Nauki Kopernik. Na interaktywnych wystawach dzieci miały możliwość na samodzielne poszerzenie wiedzy i wyjaśnianie wielu zjawisk. Interaktywne stacje badawcze ułatwiały im zrozumienie zjawisk fizycznych, np. – jak powstają fale, drgania czy prąd lub jak działa magnes i jak zachowują się płyny. Uczniowie wspaniale bawili się światłem i dźwiękiem, sprawdzali z jaką siłą naciska się na podłoże, ląduje po skoku. Próbowali położyć się na łóżku fakira, stworzyć taniec z szarf, a nawet przekonali się, ile wysiłku wymaga jazda na wózku inwalidzkim.

Po ciekawych eksperymentach mali wycieczkowicze doszli do wniosku, że nauka to wciągająca i fascynująca przygoda.















Info. i Fot. SP Jabłonna Lacka

« wróć | komentarze [0]

Dodaj komentarz

Komentarz zostanie dodany po akceptacji przez administratora serwisu






Odśwież kod



Komentarze do tego wpisu

Nie utworzono jeszcze komentarzy dla tego wpisu

Strona 1/1






Dane kontaktowe