UCZNIOWIE I LICEUM W LABIRYNTACH JĘZYKÓW NIEMIECKIEGO I ROSYJSKIEGO :)
Na samym początku licealiści zapoznali się z ofertą edukacyjną Wydziału Humanistycznego UPH w Siedlcach. Następnie grupy anglojęzyczne, niemieckojęzyczne oraz rosyjskojęzyczne przydzielono do odpowiednich sal, w których odbywały się wykłady i zajęcia warsztatowe w danym języku.
Wykład w języku rosyjskim „Прогулки по русским столицам” poprowadziła dr Ludmiła Mnich. Uczniowie usłyszeli wiele faktów i ciekawostek o obecnej stolicy Rosji – Moskwie, a także byłej stolicy – Sankt Petersburgu, zwanym też „Wenecją Północy”. Dzięki ciekawej prezentacji mogli poznać najpiękniejsze zabytki tych dwóch rosyjskich, ale jakże różniących się od siebie miast. Zajęcia warsztatowe „Москва в песнях разных времён” poprowadziła w atmosferze muzyki i śpiewu dr Aldona Borkowska. Uczniowie wysłuchali i pracowali z tekstem znanych i lubianych piosenek sławiących rosyjską stolicę, od wojennych aż po bardziej współczesne. Na koniec licealiści wspólnie zaśpiewali piosenkę pt. „Лучший город Земли”, a najbardziej aktywni uczniowie zostali nagrodzeni drobnymi upominkami.
Dr Thomas Richter poprowadził wykład dla grupy niemieckiej na temat: "Berlin - Geschichte und Gegenwart der deutschen Hauptstadt" w całości w języku niemieckim. Pan Richter przedstawił w interesujący sposób wybrane wydarzenia historyczne, które rozgrywały się w stolicy Niemiec oraz najpiękniejsze zabytki tego miasta. Następnie grupa niemieckojęzyczna pod kierunkiem dr Radosława Maziarza rozwiązywała zadania dotyczące życia w mieście. Dr Maziarz bardzo swobodnie prowadził zajęcia, utrzymując ciągły kontakt z uczniami w języku niemieckim. Dla najaktywniejszych przewidział także nagrody w postaci kolorowych zakładek, długopisów, piórników.
Na zakończenie wizyty na uczelni uczniowie wszystkich grup językowych spotkali się w sali koncertowej, gdzie wysłuchali koncertu muzyki klasycznej w wykonaniu utalentowanych uczniów ze Szkoły Muzycznej w Siedlcach.
Licealiści wrócili do szkoły pełni nowych doświadczeń oraz z dodatkową wiedzą językową.
« wróć | komentarze [0]
Dodaj komentarz
Komentarze do tego wpisu
Nie utworzono jeszcze komentarzy dla tego wpisu