Test wiedzy SKO: edukacja i wyzwania
Udział w teście wiedzy wzięli wszyscy uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Grochowie, którzy nie ukończyli 13 lat oraz pięciolatki z Przedszkola z Zespołu Oświatowego w Grochowie. „Test wiedzy SKO” obejmował zagadnienia odnoszące się do oszczędzania pieniędzy, zdrowia i zasobów naturalnych oraz bezpieczeństwa w Internecie. Wśród pytań dotyczących finansów znalazły się takie, które odnosiły się m.in. do polskiej waluty, pieniędzy elektronicznych, historii pieniądza czy pochodzenia pieniędzy, pojęcia oszczędzania i korzyści płynących z oszczędzania i innych.
W puli pytań na temat zdrowia znalazły się m.in. odnoszące się do zdrowego żywienia i uprawiania sportów. Pytania dotyczące zasobów naturalnych zwracają uwagę m.in. na rolę recyclingu, konieczność rozważnego wykorzystywania zasobów naturalnych. Wśród zagadnień z cyberbezpieczeństwa poruszane było chociażby tworzenia bezpiecznych haseł do kont internetowych, bezpiecznego przechowywania haseł i ostrożności w podawaniu własnych danych osobowych w sieci.
Na podkreślenie zasługuje również fakt, że pytania w „Teście wiedzy SKO” koncentrują się na praktycznych zastosowaniach wiedzy zdobytej w ramach działań ujętych w programie SKO, a więc dotyczą przełożenia zdobytej wiedzy na decyzje podejmowane w codziennym życiu.
Test jest zaprojektowany tak, aby stanowić dla dzieci przyjemne doświadczenie. Każdy uczestnik testu uzyskał wyróżniający wynik i otrzymał dyplom „Mistrza wiedzy SKO”. Warto również pamiętać, że działania SKO i zakres merytoryczny materiałów edukacyjnych wykraczają poza podstawę programową i mają zachęcać dziecko do poszerzania wiedzy i umiejętności w zakresie oszczędzania.
Info. i Fot. Z. O. Grochów
« wróć | komentarze [0]
Dodaj komentarz
Komentarze do tego wpisu
Nie utworzono jeszcze komentarzy dla tego wpisu