TECHNO-warsztaty w Publicznym Gimnazjum nr 2
Warsztaty odbyły się dzięki Stowarzyszeniu KLATRAT z Politechniki Warszawskiej oraz wsparciu Wydziału Mechatroniki ze wspomnianej uczelni. Stowarzyszenie w ramach projektu edukacyjnego w 2012 roku realizuje 30 warsztatów z różnych dziedzin nauk ścisłych i technicznych. Obecna edycja adresowana jest do uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimazjalnych z miejscowości poniżej 25 tysięcy mieszkańców, z terenu województw: mazowieckiego, świętokrzyskiego, lubelskiego, podlaskiego i warmińsko-mazurskiego. Dzięki dofinansowaniu projektu przez Fundację PGNiG oraz Politechnikę Warszawską, Stowarzyszenie KLATRAT przeprowadza zajęcia bezpośrednio w szkołach i bezpłatnie, co ma kapitalne znaczenie w obecnych kryzysowych czasach.
Do gimnazjum przyjechało dwoje młodych ludzi z Wydziału Mechatroniki Politechniki Warszawskiej, studentka pani inż. Aneta Michalska i pan mgr inż. Przemysław Kornatowski – absolwent wspomnianego wydziału. Po przeprowadzonych zajęciach pan Kornatowski powiedział: - Przyjechaliśmy do Państwa z warsztatem z robotyki zatytułowanym Robotyka z LEGO Mindstorms NXT 2.0. Uczniom tłumaczyliśmy, jak składać wspomniane klocki LEGO oraz programować elektronikę w celu ożywienia zrealizowanych konstrukcji przez uczniów. Młodzi konstruktorzy mogli zbudować cztery roboty: pojazd obronny na kołach lub gąsienicach, robogator (mechaniczny aligator), humanoid i sorter kulek - odpowiednik dużych maszyn przemysłowych. Próbowaliśmy przez zabawę zachęcić gimnazjalistów do zainteresowania się naukami ścisłymi i myślę, że to się nam udało. Grupa złożona z uczniów klas I i III pracowała chętnie, zgodnie i z zapałem, radząc sobie ze stopniowanymi trudnościami.
O wrażenia z niecodziennych zajęć zapytałam też uczniów.
- Mi się podobało, było dużo rzeczy, które przydadzą się w przyszłości, tym bardziej, że wybieram się na informatykę. Zobaczyliśmy, jak to działa, można było nauczyć się programowania, przetestować to, co sami wykonaliśmy. Wszyscy byli zadowoleni, pracowaliśmy równo, jak czegoś nie wiedzieliśmy, pytaliśmy się prowadzących, którzy wyjaśnili, pomogli. Chciałbym jeszcze raz uczestniczyć w takich warsztatach. Dobrze byłoby, żeby szkoła miała takie możliwości, to żywa nauka – opowiadał Piotr Gołocki z III a.
- To były zajęcia dla wszystkich, dla dziewczyn też. Ważna była praca grupowa, wszystkie trudności rozwiązywałyśmy w grupie. Jest łatwiej, jak się widzi wszystko, jest inaczej, jak się samemu coś zrobi. Czekamy na następne warsztaty – dodała Klaudia Kierylak z III
Następne warsztaty już wkrótce, tym razem z dziedziny chemii kosmetycznej lub fizyki. Nauczyciele planują też wyjazd z uczniami do Instytutu Mechatroniki Politechniki Warszawskiej w czasie majowych Dni Otwartych
J. O.
« wróć | komentarze [0]
Dodaj komentarz
Komentarze do tego wpisu
Nie utworzono jeszcze komentarzy dla tego wpisu