29
2022
2020-11-10

Projektowanie obwodnicy Sokołowa Podlaskiego


Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że podpisano umowę na na opracowanie studiów techniczno-ekonomiczno-środowiskowych z elementami koncepcji programowych wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ​kolejnych dwóch obwodnic w województwie mazowieckim - Siedlec w ciągu DK63 oraz Sokołowa Podlaskiego w ciągu DK62 i 63.

Inwestycje, o łącznej długości ok. 25 km, powstaną w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic
na lata 2020-2030.
- Wytrwale realizujemy rządowy Program budowy 100 obwodnic. Dziś podpisujemy kolejne dwie umowy. To nowe zadania, dla których dopiero rozpoczynamy proces inwestycyjny. Ruszamy z wytyczaniem przebiegu obwodnic. W trakcie projektowania będziemy współpracowali z samorządami. Pamiętamy również o mieszkańcach, ich głosy są dla nas niezwykle ważne - zaznaczył Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
- Wschodnia część woj. mazowieckiego jest pełna inwestycji drogowych. Ogłaszamy kolejne przetargi na odcinki autostrady A2, a dzisiaj podpisujemy umowy na dokumentację dla obwodnic Siedlec  i Sokołowa Podlaskiego - powiedział Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Jeśli chodzi o obwodnicę Sokołowa Podlaskiego przyszła trasa o długości ok. 17 km planowana jest w nowym śladzie drogi krajowej nr 62 i 63 jako droga klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym). Umowa na przygotowanie dokumentacji projektowej o wartości ponad 3,8 mln zł została podpisana z firmą Lafrentz Polska. Wykonawca na opracowanie dokumentacji ma 35 miesięcy od daty zawarcia umowy, co oznacza, że termin zakończenia prac przypada na koniec 2023 r. Zadaniem projektanta będzie wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej. Docelowy przebieg trasy klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej. Obwodnica Sokołowa Podlaskiego, po zbudowaniu i oddaniu do ruchu, wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 62 i 63. Obecnie obie drogi krajowe przebiegają przez gęsto zabudowany obszar miasta i stanowią jego kręgosłup komunikacyjny. Dzięki obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Sokołowie Podlaskim. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Jeśli chodzi o obwodnicę Siedlec, nowa trasa o długości ok. 8 km planowana jest w nowym śladzie drogi krajowej nr 63 jako droga klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym). Umowa na przygotowanie dokumentacji projektowej o wartości ponad 2,5 mln zł została podpisana z firmą S.T.I Polska. Wykonawca na opracowanie dokumentacji ma 35 miesięcy od daty zawarcia umowy, co oznacza, że termin zakończenia prac przypada na koniec 2023 r. Zadaniem projektanta będzie wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej.
Przewiduje się, że trasa zostanie zbudowana po północno-zachodniej stronie miasta Siedlce, na przedłużeniu istniejącej południowej obwodnicy Siedlec w ciągu DK2. Obwodnica będzie zaczynać się włączeniem w istniejący ciąg DK63 po północnej stronie miejscowości Chodów, a kończyć się będzie połączeniem z istniejącą DK2 w rejonie miejscowości Stare Iganie. Docelowy przebieg trasy klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej. Obwodnica Siedlec, po zbudowaniu i oddaniu do ruchu, wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 2 i 63. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samych Siedlcach. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła uzupełnienie i dopełnienie efektu, który zapewnia realizacja autostrady A2. Poprzez budowę tej obwodnicy w ciągu DK63, wraz z oddaniem autostrady, zmieni się cały układ komunikacyjny miasta, gdzie ruch dalekobieżny i tranzytowy nie będzie wjeżdżał do miejscowości.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Info. i Grafika: GDDKiA

« wróć | komentarze [0]

Dodaj komentarz

Komentarz zostanie dodany po akceptacji przez administratora serwisu






Odśwież kod



Komentarze do tego wpisu

Nie utworzono jeszcze komentarzy dla tego wpisu

Strona 1/1






Dane kontaktowe