Młodsi także uczcili poległych
Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Nowej Wsi wykonali żółte kwiaty, które są symbolem zbiorowej pamięci.
Z kolei szkoła w Grochowie w oparciu o materiały udostępnione przez organizatora akcji przeprowadziła cykl zajęć. Uczniowie klas IV – VII uczestniczyli w zajęciach „Będę pisać...”.
Poznając historię Zosi i Natana, dwojga dzieci, których dzieciństwo przypadło na czas wojny uczniowie poznawali losy warszawskich Żydów, realia życia w getcie oraz historię powstania. Mieli też okazję zapoznać się z ostatnim numerem „Małego Przeglądu”, do którego teksty redagował Janusz Korczak - patron szkoły.
Uczniowie klasy VIII uczestniczyli w zajęciach "Muranów - Dzielnica Północna". Materiał poświęcony był historii Muranowa, dawnej dzielnicy żydowskiej w Warszawie i jej mieszkańców.
Tematyka wojny i okupacji to tematy emocjonalnie trudne. Materiały, które zostały wykorzystane cechuje dostosowanie do potrzeb emocjonalnych odbiorców. Zajęcia, w których uczestniczyli uczniowie uczą empatii, wrażliwości oraz poruszają tematykę tak uniwersalnych wartości, jak sprawiedliwość, bezpieczeństwo, szukanie i niesienie pomocy, wartość domu rodzinnego.
Uczniowie wykonali również papierowe żonkile, których symbol ma sprawić, aby mało znane wydarzenie historyczne stało się jednym z elementów kształtujących tożsamość warszawianek i warszawiaków oraz ma przypominać o wspólnej historii Polaków i Żydów.
« wróć | komentarze [0]
Dodaj komentarz
Komentarze do tego wpisu
Nie utworzono jeszcze komentarzy dla tego wpisu