Książki, które uczą bawiąc i bawią ucząc
„Mądra mysz” to seria stu edukacyjnych książek przeznaczonych dla najmłodszych czytelników, które uczą, bawiąc, i bawią, ucząc. Każda książeczka przedstawia ważne wydarzenie z życia bohaterów serii - Zuzi lub Maksa. Zuzia to rezolutna dziewczynka, przyswajająca reguły rządzące światem, uczy się, jak być mądrym, dobrym i pewnym siebie człowiekiem. Opowiada jak przebiegła wizyta u dentysty, pierwszy dzień w przedszkolu, wyjazd na wakacje, co zrobiła, jak pojawił się nowy dzidziuś i jak pokłóciła się z Julią. Małe, a jednak duże problemy, z pewnością dziecko lepiej przyswoi, gdy opowie o nich Zuzia. Kiedy dowie się, jak to było u rówieśniczki, wydadzą mu się mniej straszne. Czasem jest zabawnie, czasem smutno. Jak w życiu…
W tej serii bohater Maks przybliża informację o zawodach, maszynach i pojazdach. Czytanie tych przygód to świetna okazja do wytłumaczenia dziecku wielu nurtujących go tematów. Główna zaletą książek są historie prawdziwych ludzi i opisy realnych przedmiotów.
Kolejna propozycja edukacyjna dla najmłodszych to książka Marty Krzemińskiej „Co i jak? Jak działa ciało człowieka?”. Milusińscy znajdą w niej odpowiedzi na nurtujące pytania dotyczące ciała człowieka: Ile kości ma człowiek? Dlaczego puszczamy bąki? Jak się goi rana? Dlaczego musimy jeść? Dlaczego krew jest czerwona? Co się dzieje w naszym mózgu? Na te i wiele innych pytań uzyskamy odpowiedzi w tej pozycji. Zawiera ona dużo ważnych informacji i ciekawostek. Ta popularnonaukowa książka napisana jest językiem zrozumiałym dla dzieci i bogato zilustrowana.
Polecamy również trzecie wydanie książki Joanny Bogudał-Borkowskiej „Opowieści o Czujątkach. Ćwiczenia z empatii dla dzieci i… dorosłych”. Publikacja ta zdobyła Nagrodę internautów w konkursie „Najlepszej Książki na Wiosnę 2017!" w plebiscycie Granic.pl.
Intencją autorki przy pisaniu książki było przybliżenie Czytelnikowi „niechcianych” uczuć takich jak: smutek, złość, wstyd, lęk. Bohaterowie pięciu baśni zaprezentowanych w publikacji, których nazwała Czujątkami, mierzą się z trudnymi emocjami i odkrywają, jak bardzo są one potrzebne w życiu.
Do każdej baśni dołączona jest propozycja zajęć psychoedukacyjnych, które mogą być modyfikowane w zależności od czasu trwania warsztatu oraz potrzeb dziecka czy grupy dzieci. Mają na celu pokazanie dzieciom, że przykre emocje nie są złe, ale stanowią wyraz nieuświadomionych i niezaspokojonych potrzeb. Ćwiczenia skłaniają dorosłego do refleksji nad tym, jak reaguje na przeżywane uczucia dziecko i jaka jest jego dojrzałość emocjonalna. Książka może być narzędziem dla rodziców do budowania dialogu z dzieckiem na temat przeżywanych przez nie emocji oraz odkrywania i nazywania ukrytych w nim potrzeb. Książka pokazuje, że wszystkie emocje są bardzo pożądane. Nie ma potrzeby, by wstyd, lęk, złość wypierać ze świadomości i od nich uciekać. Lepiej uznać je za sprzymierzeńców i pozwolić, by odeszły, gdy same uznają, że ich misja została zakończona…
Zapraszamy do lektury.
Biblioteka Pedagogiczna
« wróć | komentarze [0]
Dodaj komentarz
Komentarze do tego wpisu
Nie utworzono jeszcze komentarzy dla tego wpisu