Dziecięca Akademia Przyszłości w Nowej Wsi
Uczestnicy zajęć mają okazję w sposób niekonwencjonalny poszerzyć swoją wiedzę i zdobyć nowe umiejętności. Na zajęciach informatycznych często wykorzystywany jest projektor multimedialny podłączony do laptopa szkolnego. Dzięki temu uczniowie na bieżąco mogli śledzić sposób wykonania zadania, przedstawionego w instrukcji słownej bądź pisemnej. Często stosowano instrukcje w postaci filmów. Podczas zajęć z języka angielskiego uczniowie chętnie korzystali z nowinek technologicznych. Składali też model słynnego londyńskiego Big Bena. Zajęcia sportowo-wychowawcze odbywają się zarówno na sali, jak i na dworze. W trakcie ćwiczeń gimnastycznych na sali dzieci miały możliwość przekonać się, jak ważna jest współpraca w zespołach wieloosobowych, szczególnie przy wykonywaniu trudnych ćwiczeń z akrobatyki sportowej. Uczyły się, jak radzić sobie ze stresem i być wyrozumiałym względem siebie i innych podczas osiągania celu. Bardzo ciekawe okazały się zajęcia z pierwszej pomocy przedlekarskiej. Uczniowie mieli okazję nabyć umiejętności polegające na ratowaniu życia ludzkiego zanim przyjedzie karetka pogotowia. Na zajęciach z zakresu przedmiotów przyrodniczo-matematycznych wykorzystywane są różne metody aktywizujące. Stosowanie tych metod pomaga w zrozumieniu danego zagadnienia. Dzięki temu uczniowie stają się bardziej samodzielni, rozwijają się, wyzwalają ciekawość twórczą i stają się aktywnymi uczestnikami zajęć. Wiele emocji wywołały np. zajęcia „Figury geometryczne w naszym otoczeniu”. Uczniowie obserwowali wszystko, co ich otacza i byli zaskoczeni, że tak wiele „matematyki” jest wokół. Duże zainteresowanie wzbudziło poznawanie właściwości wody. Uczniowie drogą eksperymentu badali napięcie powierzchniowe wody oraz rozpuszczanie się w niej różnych substancji. Zadaniem spotkań z zakresu wsparcia psychologiczno-pedagogicznego jest nauczyć dzieci efektywnych sposobów komunikacji, rozpoznawania swoich uczuć, radzenia sobie ze stresem i agresją. Spotkania poświęcone są rozwijaniu przyjaznych stosunków pomiędzy uczniami, zaspokajaniu potrzeby akceptacji, przestrzeganiu zasad obowiązujących w zabawach, uświadamianiu mechanizmu konfliktu i uczenie sposobów jego rozwiązywania.
(i)
« wróć | komentarze [0]
Dodaj komentarz
Komentarze do tego wpisu
Nie utworzono jeszcze komentarzy dla tego wpisu