29
2022
2022-02-21

Ćwiczenie mówienia poprzez zabawę


 Każde dziecko uczy się mówić w swoim tempie. Jedno rozpoczyna mowę szybciej, inne wolniej. Często chcemy wesprzeć pociechy w nauce mówienia. Nie trzeba być logopedą, by pomóc dziecku w nauce tej trudnej czynności. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom rodziców polecamy nowe pozycje pomocy logopedycznych z naszych zbiorów. Książka czytana przez rodzica, może być zachętą do zabaw logopedycznych. Takiego sposobu nauki potrzebują nie tylko najmłodsi, ale też przedszkolaki, a nawet uczniowie.

Do takich pozycji z pewnością można zaliczyć pracę zbiorową Agnieszki Wiatrowskiej i Magdaleny Małeckiej „Utrwalanie głosek. Rymowanki logopedyczne”. Rymowane wierszyki w książeczkach posłużą utrwaleniu artykulacji poszczególnych głosek na początku wyrazu. Wierszyki są ułożone według pojawiania się dźwięków mowy w ontogenezie, a z racji krótkiej i wesołej treści pomagają w odkrywaniu świata - świata głosek. Dedykowane są dzieciom doskonalącym mowę, jak również dzieciom z zaburzeniami rozwoju mowy i języka.

Kolejna pozycja to „60 zabaw żłobkowych. Materiały dla opiekunów, psychologów i logopedów”. W tej publikacji proponowane są scenariusze zabaw rozwojowych do wykorzystania nie tylko przez opiekunów w żłobkach, ale również rodziców pragnących działać stymulująco na swoje dzieci.

„Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna” to również praca zbiorowa, która zawiera podstawowe problemy logopedyczne związane z nauką mowy i rozwiązywaniem jej zaburzeń, które mogą pojawić się u dzieci. Można rozwiązać je pracując dziećmi w okresie edukacji początkowej, zarówno w przedszkolu, jak i w domu. Pierwsza część skupia się na rozwoju sprawności artykulacyjnych praktyce logopedycznej. Rozdział ten zawiera również informacje o rozwoju sprawności słowotwórczych, fleksyjnych i dialogowych oraz narracyjnych i mowy w warunkach bilingwizmu. Druga część książki omawia najczęstsze zaburzenia mowy, w tym uwarunkowania, symptomy i typologie zjawisk. Czyli m.in. zaburzenia artykulacji, niepłynność mówienia i zaburzenia rozwoju językowego. Rozdziały książki napisane są przez wybitnych specjalistów z zakresu logopedii i rozwoju mowy.

Kolejną pozycją którą polecamy z najnowszych zbiorów to „Na językach zwierząt: historyjki logopedyczne” autorstwa logopedy Anny Skiby, popularyzatorki wiedzy o rozwoju dziecka. Ta książka to cena pomoc edukacyjno-logopedyczna opowiadająca proste historyjki o zwierzętach, które zajadają swoje przysmaki. Poprzez zabawę dziecko poznaje, co kryje w sobie buzia, a jednocześnie trenuje pracę mięśni, buzi i języka. Książka pomocna przy pracy z dziećmi z wadami wymowy i zaburzeniami komunikacji.

Życzymy dorosłym i dzieciom miłej zabawy i sukcesów w nabywaniu umiejętności językowych.

Biblioteka Pedagogiczna


« wróć | komentarze [0]

Dodaj komentarz

Komentarz zostanie dodany po akceptacji przez administratora serwisu






Odśwież kod



Komentarze do tego wpisu

Nie utworzono jeszcze komentarzy dla tego wpisu

Strona 1/1






Dane kontaktowe